duminică, 23 octombrie 2011

DEVA

Un oras frumos, curat si cu oameni de nota 10. Am ajuns la Deva in jumatatea lunii iulie, pe o caldura destul de apasatoare. Ne-am orientat spre Cetatea Devei, apoi spre Aqualand si daca tot eram in zona am zis sa vedem si care sunt optiunile de cazare prin zona. Asa ca am poposit la una dintre cele mai frumoase pensiuni din toata Transilvania: Conacul Archia.

joi, 20 octombrie 2011

Salutari din Dobrogea!

Am lasat zona Murighiol in urma si ne-am indreptat atentia spre alte obiective din Dobrogea. Fiind pasionat de istorie, arheologie si cam tot ce inseamna trecut, am decis sa ne indreptam atentia spre un alt obiectiv turistic de mare insemnatate: Cetatea Enisala. Ce am gasit la Enisala si in imprejurimi, vedeti in emisiunea de mai jos.

luni, 3 octombrie 2011

Cetatea Halmyris - Video

Minunile Dobrogei

Dupa ce ne-am relaxat de pe drum la Hotelul Wells din Baltenii de sus (pe care il recomandam cu caldura, datorita calitatii serviciilor) am luat harta in mana si am inceput sa cautam obiective turistice demne de vizitat. Obiective sunt multe, unele mai interesante ca altele, si e imposibil sa nu ai ce face daca ai ajuns in zona. Ne-am orientat spre cetatile Dobrogei, si am considerat ca ar fi ok sa incepem cu ceea mai apropiata. Cetatea Salsovia din Mahmudia. Si chiar daca la intrarea in Mahmudia e un panou mare care ne indeamna sa vizitam aceasta cetate, noi nu am gasit-o. Chiar daca ne-am invartit minute in sir prin Mahmudia (care e un satuc, sa nu credeti ca e cine stie ce metropola) nu am reusit sa dam de urma cetatii. Am intrebat in dreapta si in stanga, dar localnicii, foarte "prietenosi" cand vedeau o masina de televiziune, ba nu stiau, ba nu vorbeau romaneste. Asa ca ne-am lasat pagubasi si ne-am indreptat spre Murighiol. Pe drumul spre Murighiol stiam ca exista o alta cetate, pe care o vizitasem cu ocazia filmarilor pentru "Pescar in Romania" in 2010. Nu a durat mult pana am intalnit panoul pe care scria "Cetatea Halmyris" si am intrat chiar din drumul principal in zona ruinelor. Sincer, nu aveam prea mari sperante ca va iesi ceva, insa norocul ne-a suras si am gasit pe cineva care sa ne explice pe scurt istoria cetatii. Dupa ce am plecat de la cetatea Halmyris, multumiti si totusi cu un gust amar (se putea promova mai bine acest obiectiv turistic, se putea pazi mai bine, se puteau face multe - bani si bunavointa sa fie) ne-am oprit pentru cateva minute la cel mai nou lacas de cult din judetul Tulcea: Manastirea Halmyris

vineri, 30 septembrie 2011

Romania Mea

Am inceput sa descoperim tara asta minunata si ceea ce am vazut ne-a placut. In mare parte. Pentru ca daca exista locatii ingrijite, de care se ocupa cineva exista si reversul medaliei. Obiective turistice de o importanta destul de mare lasate in semi paragina, fara a fi pazite, fara a fi promovate. Un asemenea caz am intalnit la Dinogetia. Faimoasa fortareata din Dobrogea nu este decat...un maldar de balarii. Si un zid reconstruit. Atat. Pentru ca paznic nu am gasit, am intrat si am filmat ca la noi acasa. Dar ce sa filmezi? Chiar daca aveam ceva documentare pentru acest obiectiv, ar fi fost mult mai interesant daca era cineva acolo care sa ne explice istoria fortaretei. Din pacate, nu era nimeni, desi urme de civilizatie - cum ar fi niste brazde de ceapa si alte legume, erau. Asa ca ..veni, vidi...si atat. Ne-am indreptat apoi spre zona Tulcea, unde ne-am cazat la unul din cele mai frumoase hoteluri de pe malul Dunarii: Hotelul Wels din Baltenii de Sus.

sâmbătă, 17 septembrie 2011

Romania Mea - Pestera Fundata

Romania Mea - Sighisoara

Bun gasit!

"Romania mea" este o emisiune de turism prezenta in cadrul postului TRAVELMIX, primul post de televiziune dedicat turismului. Travelmix se poate receptiona in retelele UPC Digital (nivel national), Dolce Nexgen, INES IP TV, urmand ca in curand sa fim prezenti si in cadrul retelelor Dolce si RCS RDS.
Emisiunea va prezenta obiective turistice si destinatii din Romania, din toate zonele geografice, obiective care sunt sau nu destul de cunoscute sau promovate in diverse medii. La inceput, emisiunea s-a numit "Descopera Romania", dar dat fiind faptul ca nu s-a primit acordul proprietarului marcii pentru folosirea ei, am renuntat si am redenumit-o "Romania Mea". O sa uploadez aici emisiunile realizate pana acum, si sper ca va va face placere sa redescoperim tara noastra minunata prin intermediul acestei emisiuni.